ابزار دقیق آداک فرایند سپهر ابزار دقیق آداک فرایند سپهر .

ابزار دقیق آداک فرایند سپهر

سطح سنج یا لول سنج چیست و انواع آنها کدام هستند

لول سنج چیست و چطور عمل می‌کند؟

سنسورهای اندازه‌گیری سطح نقطه‌ای برای تشخیص یک نقطه از ارتفاع مواد استفاده می‌شوند. به طور کلی، این نوع سنسور به عنوان یک زنگ هشدار بالا، سیگنال دادن به وضعیت پر شدن بیش از حد یا به عنوان یک نشانگر برای وضعیت هشدار کم عمل می کند.

سنسورهای سطح پیوسته پیچیده تر هستند و می توانند نظارت بر سطح کل سیستم را فراهم کنند. آنها سطح سیال را در یک محدوده اندازه گیری می کنند، نه در یک نقطه، و یک خروجی آنالوگ تولید می کنند که به طور مستقیم با سطح مواد در سیلو یا مخزن ارتباط دارد.

سوئیچ شناور چیست؟


در این حسگرهای سطح نقطه ای، یک شناور مغناطیسی با سطح مایع حرکت می کند و یک "سوئیچ " مهر و موم شده را در ساقه به کار می اندازد. طراحی ساده و کم تعمیر و نگهداری به راحتی نصب می شود. شوک، لرزش و فشار را به حداقل می رساند. و با رسانه های مختلف کار می کند. سوئیچ نی می تواند تک قطبی، تک پرتابی (SPST) یا تک قطبی، پرتابی دوبل (SPDT) باشد.

 

سنسورهای التراسونیک غیر تماسی برای اندازه گیری سطح


این حسگرها شامل یک پردازنده سیگنال آنالوگ، یک ریزپردازنده، سوئیچ های محدوده اعشاری با کد باینری (BCD) و یک مدار راه انداز خروجی هستند. پالس ها و سیگنال گیت را از مسیر ریزپردازنده از طریق پردازشگر سیگنال آنالوگ به سنسور منتقل می کند، که یک پرتو اولتراسونیک را به سطح مایع می فرستد. سنسور پژواک را از سطح تشخیص می دهد و آن را برای نمایش دیجیتالی فاصله بین سنسور و سطح سطح به ریزپردازنده هدایت می کند. از طریق به روز رسانی مداوم سیگنال های دریافتی، ریزپردازنده مقادیر متوسط ​​را برای اندازه گیری سطح مایع محاسبه می کند.

با یک سنسور پیوسته، ریزپردازنده مقدار متوسط ​​را به سیگنال آنالوگ 4 تا 20 میلی آمپر خطی با سطح مایع تبدیل می کند. هنگامی که پژواک از سطح در عرض 8 ثانیه به سنسور برنگردد، سیگنال خروجی از سیستم به زیر 4 میلی آمپر می رسد که نشان دهنده وضعیت سطح پایین یا خالی بودن لوله است. با یک سنسور نقطه، ریزپردازنده مقدار میانگین را با تنظیم سوئیچ BCD مقایسه می کند و یک رله خروجی را برای نشان دادن سطح بالا یا پایین انرژی می دهد. از دست دادن سیگنال بیش از 8 ثانیه، رله ها را خاموش کرده و حالت اولیه خود را باز می گرداند. الکترونیک دارای یک تاخیر نیم ثانیه است که اثرات آشفتگی سطح را به حداقل می رساند.

 

برای کسب اطلاعات جهت سنسور اولتراسونیک تماس بگیرید 


یک دستگاه اولتراسونیک کم انرژی در این حسگرها سطح مایع را در یک نقطه مشخص اندازه گیری می کند. حسگرهای فراصوت تماسی که از یک سنسور نصب شده در میدان و تقویت کننده حالت جامد یکپارچه تشکیل شده است، هیچ قسمت متحرکی ندارند و نیازی به کالیبراسیون ندارند. به طور معمول، آنها به بلوک های ترمینال برای اتصال یک منبع تغذیه و دستگاه های کنترل خارجی مجهز هستند. سیگنال اولتراسونیک از یک شکاف نیم اینچی در سنسور عبور می‌کند و هنگامی که شکاف حاوی مایع است، سوئیچ‌های رله را کنترل می‌کند. سطح سنجش برای سنسورهای نصب شده به صورت افقی در وسط فاصله و برای سنسورهای نصب شده به صورت عمودی در بالای شکاف قرار دارد. وقتی مایع به زیر این سطح می‌رسد،

این حسگرها در مخازن یا لوله‌ها برای کارکرد خودکار پمپ‌ها، شیرهای برقی و آلارم‌های بالا/پایین استفاده می‌شوند. دو مورد برای پر کردن و خالی کردن مخازن و اندازه گیری حجم مایع مورد نیاز است. سازگار با اکثر مایعات، تحت تأثیر پوشش ها، قطرات چسبنده، کف و بخار قرار نمی گیرند. با این حال، مایعات با هوادهی بالا و مایعاتی که به اندازه کافی چسبناک هستند تا شکاف سنسور را مسدود کنند ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند.

 

 

سنسورهای سطح خازنی

حسگرهای خازنی می توانند اندازه گیری سطح نقطه انجام دهند. آنها از یک کاوشگر برای نظارت بر تغییرات سطح مایع در مخزن استفاده می کنند و به صورت الکترونیکی خروجی را به مقادیر خازنی و مقاومتی که به سیگنال های آنالوگ تبدیل می شوند، تهویه می کنند. پروب و دیواره رگ معادل دو صفحه خازن هستند که مایع به محیط دی الکتریک می رسد. از آنجایی که سیگنال به تنهایی از تغییرات سطح سرچشمه می گیرد، تجمع مواد روی کاوشگر تأثیری ندارد. رگ های سیال غیر رسانا ممکن است پروب های دوتایی یا یک نوار رسانای خارجی را دیکته کنند.

پروب، که می تواند سفت یا انعطاف پذیر باشد، معمولا از سیم رسانا عایق شده با PTFE استفاده می کند. استفاده از فولاد ضد زنگ به عنوان فلز پایه کاوشگر حساسیت اضافی مورد نیاز برای اندازه گیری مایعاتی را فراهم می کند که غیر رسانا، دانه ای یا دارای خواص دی الکتریک پایین هستند (ثابت دی الکتریک کمتر از 4). پروب های انعطاف پذیر باید در مواردی که فاصله کافی برای یک پروب صلب وجود ندارد یا در کاربردهایی که به طول بسیار طولانی نیاز دارند استفاده شوند. پروب های صلب پایداری بالاتری را ارائه می دهند، به خصوص در سیستم های آشفته، جایی که تاب خوردن پروب می تواند باعث نوسانات سیگنال شود

سنسور دیاپازونی

لول سوئیچ های دیاپازونی (چنگال ارتعاشی) از جمله مهمترین تجهیزات اندازه گیری سطح در صنعت هستند که از فناوری ارتعاش برای تشخیص مواد بصورت نقطه‌ای Point استفاده می‌کنند. این تجهیزات بیشتر در مایعات و جامدات پودری که سبک بوده و امکان تشکیل کلوخه سنگین در آن‌ها وجود ندارند، استفاده می‌شوند. سوئیچ‌های سطح لرزشی از دهه 1970 در صنعت ابزار دقیق و اتوماسیون، بعنوان جایگزینی برای سوئیچ های سطح پدال چرخشی (Rotary Paddle Level Switches) معرفی شدند. سنسورهای سطح دیاپازونی و ویبره با گذشت زمان امتحان خود را بخوبی پس داده اند و همچنان بعنوان یکی از مطمئن‌ترین سنسورهای تشخیص سطح بر بازار تسلط دارند.

این تجهیز در بازار ایران با نام های دیگری نیز شناخته شده است، که عبارتند از: سطح سنج دیاپازونی، سطح سنج ارتعاشی، لول سوئیچ ویبره، سنسور لرزشی، سنسور چنگالی، سوئیچ سطح لرزشی و چندین نام دیگر، از ترکیب این کلمات که همه آنها بیانگر لول سوئیچ دیاپازونی است.

 

 


برچسب: ترانسمیتر راداری+سنسور راداری+لول ترانسمیتر راداری+وگا+وگا 62+سطح سنج راداری+سنسور راداری+سنسور رادار سطح،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۶:۲۲ توسط:اکبر موضوع: نظرات (0)